Anyone seen this error before?
in stdout:
ZitatLua error: unhandled exception
Exception type: std::out_of_range
What: bitset::set
any hints how to debug. I have no clue where that happens...
even web searching didn't find anything about above phrases..
(duckduckgo weirdley brought only C++ results for search phrase "Lua error: unhandled exception" (with quotes)...)
std::out_of_range and bitset::set sounds like errors in the C++ stack..
after creation of the minidump I got:
/home/urban/build/transport_fever/transport_fever_release/src/Lib/ecs/Engine.h:264: int ecs::Engine::GetComponentDataIndex(const ecs::Entity&, int) const: Assertion `it != components.end()' failed.
hmm..
Edit:
I now worked/debug all ways through the lua/mod stuff... the error occurs past lua/mod processing, which seems to work fine...
Jemand schon diesen Fehler je gesehen?
In der Standardausgabe
ZitatLua error: unhandled exception
Exception type: std::out_of_range
What: bitset::set
Irgendwelche Hinweise wie das zu debuggen? Keine Ahnung wo das geschieht.
Nach Kreïerung des Speicherabbilds bekam ich noch:
/home/urban/build/transport_fever/transport_fever_release/src/Lib/ecs/Engine.h:264: int ecs::Engine::GetComponentDataIndex(const ecs::Entity&, int) const: Assertion `it != components.end()' failed.
hmm..
Edith:
Ich habe nun komplett den Weg durch die lua/mod bearbeitung durchgedebugged... Der Fehler tritt nach der Lua/Mod-Prozessierung, die scheinbar Problemlos funktioniert, auf...