Update-Diskussionen

Willkommen in der Transport Fever Community

Wir begrüßen euch in der Fan-Community zu den Spielen Transport Fever und Train Fever, den Wirtschaftssimulatoren von Urban Games. Die Community steht euch kostenlos zur Verfügung damit ihr euch über das Spiel austauschen und informieren könnt. Wir pflegen hier einen freundlichen und sachlichen Umgang untereinander und unser Team steht euch in allen Fragen gerne beiseite.

 

Die Registrierung und Nutzung ist selbstverständlich kostenlos.

 

Wir wünschen euch viel Spaß und hoffen auf rege Beteiligung.

Das Team der Transport-Fever Community


  • Der allseits beliebte und geschätzte Soundbug hat das Update schadlos überstanden

    Bin ich wenigstens nicht allein.

    Na wenn mal was beständig ist sollte man sich doch darüber freuen.;)

    Ein Computer ist dazu da, die Probleme effizient und schnell zu lösen, die man ohne ihn gar nicht hätte.

  • Wenn wir uns schon am freuen sind, möchte ich doch meine Freude auch kundtun: Als unregelmässiger Gelegenheitsspieler habe ich das Spiel mit dem Vulkan-Update auch wieder hervorgekramt und meine alte Karte geladen: Es läuft (gefühlt) wesentlich flüssiger als vorher (circa 3-jähriger Laptop, irgendein i7 CPU, 16GB, gtx 1060 mit 6GB). Ich habe konstant 20 bis 30 FPS aufwärts. Dies bei einer Auflösung von1920x... und hohen Einstellungen. Insbesondere sind die groben Ruckler und Hänger verschwunden die vorher auftraten wenn z. Bsp. die Kamera auf eine Stadt geschwenkt wurde oder ähnlich. Die Einfahrt aus nicht bebautem Gebiet ins Siedlungsgebiet zu verfolgen macht einen Riesenspass wenn alles so flüssig ist!


    Danke UG! Es macht wieder einen Riesenspass weiterzubauen!


    Probleme mit Mods hatte ich keine, ich benutze aber auch nur wenige dutzend Mods. Alle aus dem Workshop, die haben isch ganz famos aktualisiert. Danke auch allen Moddern!

  • Also ich kann die Vorwürfe gegen UG nicht bestätigen.

    Bisher, wenn ich nach Updates Probleme hatte, habe ich immer jemanden bei UG erreicht der mir weiterhelfen konnte, oder hier im Forum der das Problem bereits gelöst hatte.

    Da muss man einfach drauf gefasst sein, dass ein Update des Games bei Mods zu Problemen führen kann.

    Ohne Updates aber kein Fortschritt. War am Anfang von dem Vulkan Update auch nicht besonders überzeugt, aber Vulkan ist nun mal Moderner und hat mehr Zukunft als OpenGL, wie man ja bei MAC bereits sieht.

    Das manche Modder aussteigen kann ich allerdings genau so gut verstehen, sowas kann schon demotivieren, es funktioniert alles, Update BOOM tot.

    Und da man das ganze in sehr begrenzter Freizeit macht, dann wahrscheinlich auch noch überall mit dem Knüppel einen drüber bekommt, weil der böse Mod das Save zerstört hat.

    Man muss sich ja einfach mal vorstellen das das nicht sonderlich Motiviert. Über Spenden brauchen wir nicht reden, mittlerweile kann man ja froh sein wenn man nen Daumen Hoch bekommt ;)


    Ich bin ja dafür das bei bei jedem Abbo eines Mods ein Cent an den Modder geht :P Da würde schon einiges zusammen kommen xD

    Aber um mal die Tränen weg zu wischen, UG macht einen guten Job, besser geht immer, schlimmer aber auch. ;)

  • Da der Thread für Updates und Patches geschlossen ist, hier mal die Änderungen der neuen Versionen:


    Version 31983 (March 03, 2021)

    • Improved hint positioning for construction rotation.
    • Improved settings name for camera movement with keyboard.
    • Improved fallback to OpenGL if Vulkan is not supported.
    • Improved rendering stability.

    Version 31975 (March 01, 2021)

    • Improved fallback to OpenGL in case Vulkan is unsupported/fails to start
    • Improved crash dump data quality for video driver crashes
    • Improved peak video RAM usage on game load
    • Fixed Vulkan device lost crashes on Intel UHD graphics cards with old drivers by deactivating blur filter
    • Fixed skybox visible in front of terrain on Intel UHD graphics cards
    • Fixed non-clipped UI backgrounds when using blur effect
    • Fixed missing progress visualization for industry levels
    • Fixed wrong initialization of keyboard camera control speeds

    https://www.transportfever2.co…/doku.php?id=releasenotes


    Version 31994 (March 05, 2021)

    • Fixed device loss crashes on amd graphic cards
    • [Modding] Added invokeLater and destroyLater function to gui scripting interface


    https://www.transportfever2.co…/doku.php?id=releasenotes

    Intel Core i9 11900H CPU 2.60 GHz

    32 GB DDR4 SDRAM

    NVIDIA GeForce RTX 3080, 16 GB GDDR6, 256-bit (Treiber 536.40 v. 29.06.2023)

    Win 11 home 64-Bit

    Einmal editiert, zuletzt von Ulf1 () aus folgendem Grund: Ergänzung.

  • Moin zusammen, ich wollte mal auf diesem Wege nachfragen, ob UG an dem Problem(?!) mit dem "Out of Videomemory" arbeitet? Habe nun seit etwa zwei Tagen das Problem unter Vulkan, dass ich ein BTD mit der Fehlermeldung "Out of Videomemory" bekomme und es spielt dabei keine Rolle, ob ich eine kleine, große, etc Karte spiele, mit oder ohne Mods, irgendwann (Zeiten variieren) kommt diese Meldung immer... Was eigentlich schade ist, da das Spiel wesentlich schönes läuft mit Vulkan...


    So ganz erklären kann ich es mir ehrlich gesagt nicht, weil mein System langweilt sich eher bei Transport Fever...


    Mein System CPU i9-9900K, 32 GB Ram, Nvidia Geforce RTX 3070 OC (8GB), alle Treiber auf dem neusten Stand... maximale Auslastung ist der RAM mit 35%... ah, was ich noch vergessen habe, es spielt keine Rolle auf welchen Auflösungen und Details ich spiele.

  • Och ne, sie haben die settings.lua gecrasht

    Build 32019

    Zitat

    Fehler beim Laden der Einstellungen

    ...1066780/local/settings.lua:35 unexpected Symbol near '?'


    Irgendwas bei den modParams. Ungültiger Table index?

    Wenn ich modParams mit { } ersetze, klappts.


    Da wurde wohl in einem der letzten Builds was dran geändert.

    Keine Ahnung wie die Auswirkungen sind, da 32019 nur Beta ist.


    Ich konnte meine Einstellungen gerade noch so retten/backupen.

    Wenn TPF schon läuft aber noch nicht wieder beendet ist, existiert solange noch die alte settings.lua Datei.

  • Okay, hast du vielleicht zufällig eh nichts bei modParams? Ansonsten kann das auch mit den Zeichen der Mod Ids zusammenhängen, je nach Prefix (!, ?, *). Mods aus dem Tpf/mods Ordner haben nämlich keinen Prefix und sollten daher als Table Index auch ohne ["..."] gültig sein.


    Oder liegt es daran, dass du im Gegensatz zu mir kein (den Fehler verursachendes) Build dazwischen gestartet hast? (32004, falls ich mich recht erinnere)

  • Gerade ist eine "testing" Version mit den kommenden Sommer Updates erschienen:


    Version 33172 (June 15, 2021)


    • Added borderless window mode
    • Added setting to separately adjust terrain textures quality from all other textures
    • Added setting to adjust quality of bloom effect
    • Added creation of local copy of the stdout.txt file when game is crashing
    • Added creation of emergency save game in certain situations when game is crashing
    • Added minimum waiting time to loading configuration
    • Added waiting time configuration per station
    • Added link from vehicle statistic field name to vehicle details
    • Added cargo supplier information to town info window
    • Added rail construction type and sub menu
    • Added town building construction cranes
    • Added particle emitters to vanilla road vehicles and planes
    • Added blinking lights to vanilla trams with blinkers
    • [Modding] Added support for particle emitters to tram, bus, trucks and planes
    • [Modding] Added metadata property ‘trafficDelay’ for railroad crossings barrier timings
    • [Modding] Added metadata property 'departureDelay' for animation-independent departure timings
    • [Modding] Added metadata property for road vehicle and tram blinking frequency
    • [Modding] Added metadata properties for tram blinking lights at intersections
    • [Modding] Added metadata properties for asset constructions snapping along tracks, roads and water surface
    • [Modding] Added support to configure single cable catenary
    • Improved UI for road and rail menu
    • Improved UI for modular construction configuration menu
    • Improved road menu: added traffic light control tool to road menu
    • Improved road menu: added street ownership control tool
    • Improved road and rail menu: added signal and waypoint replacement function
    • Improved terrain menu: added categories, descriptions and custom icon support for terrain materials
    • Improved construction: assets snap along track/road edges in switches, railroad crossings and constructions
    • Improved construction: better cursor and grab point positioning when building bridges over water
    • Improved vehicle store: added sorting options by vehicle characteristics
    • Improved vehicle store: added filter option by cargo type
    • Improved vehicle store: added filter option for steam multiple units
    • Improved vehicle store: adjusted wagon filter to also show unmotorized multiple units
    • Improved vehicle store: always display vehicle groups in main column
    • Improved vehicle store: better search function for umlauts, numbers and tokens
    • Improved vehicle store: buy all vehicles with double-click
    • Improved vehicle store: stable scroll position when adding/removing train vehicles
    • Improved vehicle store: move wagons and locomotives to front or end of train with <CTRL> + click
    • Improved vehicle and line manager: better renaming of lines, vehicles and stations
    • Improved line manager: disable terminal selection for stops with only one terminal
    • Improved line manager: disable load options for truck unload stops
    • Improved line manager: better terminal assignment stability after adding new stop to line
    • Improved line manager: display of industry HUD icons when editing a line
    • Improved mouse navigation: added zoom out to cursor mode
    • Improved settings dialog: moved language selection on top
    • Improved settings dialog: added option to adjust texture qualities in-game
    • Improved in-game menu: Load game dialog offers same options as in main menu
    • Improved in-game menu: Added option to play game directly from map editor
    • Improved simulation: vehicles wait for doors to be closed
    • Improved simulation: road vehicles wait for barriers to open
    • Improved debug tools: regrouped tab content to fit window on smaller screens
    • Improved debug tools: added option to flip frame buffers vertically
    • Improved debug output: better error messages for various situations
    • Improved debug output: added names of mods in stdout.txt log files
    • Improve Vulkan related error messages
    • Improved town generation: added experimental setting to configure initial street angle
    • Improved camera tool: added output resolution 3840x2160
    • Improved camera tool: reduced shadow map framebuffer size
    • Improved save game handling for missing ressources
    • Improved rendering of bloom effect: less flickering artifacts
    • Improved loading time of mods in main menu
    • Improved vehicle positioning after bulldozing underlying tracks
    • Improved icons for traffic lights and player ownership to better reflect the current state
    • Improved modded icons scaling for more consistent ui layouts
    • [Modding] Improved error output related to illegal self destruction of ui components.
    • [Modding] Improved campaign modding: Support custom worldmaps, medal icons and voice overs in main menu
    • [Modding] Improved mod parameters: Support custom icons for icon buttons in mod parameters
    • [Modding] Improved scripting interface: added commands to control vehicle departure
    • [Modding] Improved scripting interface: added command to get list of vehicles in a specific state
    • [Modding] Improved scripting interface: resolved entity id’s returned in builder.apply events
    • [Modding] Improved scripting interface documentation
    • Fixed rare crash in main menu drop downs
    • Fixed rare crash during street modification when person or vehicle is in idle state
    • Fixed rare crash when pressing remove all button in line editor
    • Fixed crash on game load when subscribed workshop mod is missing on local computer
    • Fixed crash caused by multiple units with cargo wagons
    • Fixed crash when setting calendar speed to custom value by script command
    • Fixed crash when using scripting console in main menu (MacOS)
    • Fixed crash loop when crashes occur before creation of setting.lua file
    • Fixed delay when opening a vehicle overview on integrated graphics cards
    • Fixed delay when exiting the game directly to desktop
    • Fixed terrain render issues on integrated graphic cards (MacOS)
    • Fixed shadow rendering near water surface
    • Fixed rare town charts display issues
    • Fixed animals grid collision views (MacOS)
    • Fixed display of grid collision level bar in debug tools
    • Fixed flickering of buttons in vehicle overview on fast game speeds
    • Fixed display of multiple in-game popup messages
    • Fixed rendering of vehicles when they get replaced
    • Fixed display of HUD icons in front of camera when station is not in field of view
    • Fixed people crossing the street while the traffic light is red
    • Fixed station highlighted in red in modular construction builder
    • Fixed problems with large number of sound sources
    • Fixed audio settings pre listening of volume
    • Fixed generation of towns over already placed industries in map generator
    • Fixed use of rail only bridge types during map generation
    • Fixed placement of catenary masts in other tracks during track construction
    • Fixed building of vanilla intersection with 3 lanes in small and mid size
    • Fixed synchronization of difficult settings during game creation between two menus
    • Fixed load game options: reintroduced mod compatibility warnings
    • Fixed calculation of track cost when upgrading
    • Fixed station data mixup after placing stops nearby existing ones
    • Fixed positioning of search field in vehicle store
    • Fixed window size handling when applying graphic settings
    • Fixed fullscreen resolution handling by retain resolutions when returning from windowed mode with Alt + Enter
    • [Campaign] Fixed broken links several missions
    • [Campaign] Fixed wrong construction names in mission 13
    • [Campaign] Fixed misleading translation in mission 14
    • [Modding] Fixed localization issues after modifying tab widget
    • [Modding] Fixed corruption of emission layer for invalid vehicle configurations
    • [Modding] Fixed missing mod parameters in runFn function
    • [Model editor] Fixed crash when adding first label
    • [Model editor] Fixed crash when using label custom filters
    • [Model editor] Fixed broken references to shared vanilla materials on fbx import
    • [Model editor] Fixed handling of name string when saving model
    • [Model editor] Fixed transparency issue for screenshot generation
  • Externer Inhalt youtu.be
    Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

    Ein Bug ist wenn die Hardware nicht versteht was die Software will.
    Zynismus ist meine Rüstung. Sarkasmus mein Schwert und Ironie mein Schild!


    Mein You Tube Kanal - wenn gefällt bitte ein Abo hinterlassen. Danke euch!!


  • TPF2 in Steam auf Testing stellen und man kann direkt die BETA Spielen. Bin gerade mittendrin. ;-)


    BETA-Test:


    * Es stehen keine Masten mehr in Weichen etc. - Ich habe es wirklich provoziert.

    * Alle Züge haben endlich Sound, wenn sie nebeneinander stehen. Sehr ungewohnt der Lärm. xD

    * Die Autos warten endlich an den Schranken, bis sie auf sind. =O

  • BETA-Test:

    Also am Anfang. hat man ein paar MEGA Ruckler, aber ab dann läuft es so gut wie ruckelfrei auch in Ballungsgebieten. Als würde das Spiel am Anfang alles auf einmal berechnen.


    * Wenn man im Spiel auf Spiel-Laden geht, kann man jetzt bei jedem Spielstand die Mods einstellen, muss aber das Spiel dann neu laden damit das funktioniert.

    Einmal editiert, zuletzt von Sven Rose ()

BlueBrixx