Getting to base_mod advancedOptions

Willkommen in der Transport Fever Community

Wir begrüßen euch in der Fan-Community zu den Spielen Transport Fever und Train Fever, den Wirtschaftssimulatoren von Urban Games. Die Community steht euch kostenlos zur Verfügung damit ihr euch über das Spiel austauschen und informieren könnt. Wir pflegen hier einen freundlichen und sachlichen Umgang untereinander und unser Team steht euch in allen Fragen gerne beiseite.

 

Die Registrierung und Nutzung ist selbstverständlich kostenlos.

 

Wir wünschen euch viel Spaß und hoffen auf rege Beteiligung.

Das Team der Transport-Fever Community


  • Howdy.


    I want to get to the infrastructure and vehicle build scales that the game introduced in the spring update. For some of those advancedOptions they are written into the game.config. But those I need are not. Any workarounds, apart from providing my own version of base_mod.lua?

  • Answering my own question for the sake of archiving the answer for others.


    'modParams' obtained from the engine in the 'runFn' contain all globally present parameters of all mods. To get those from the base_mod, just access the [ "" ] key ( empty key ). From there it is just necessary to translate values from "advancedOptions.xxx", which are mere indexes, to proper values the game uses.

BlueBrixx