[MOD] JoeFried MODBOX / Arbeits- und Vorstellungsthread

Willkommen in der Transport Fever Community

Welcome to the fan community of Transport Fever and Train Fever, the economic simulators of Urban Games. The community is free for you to share and inform yourself about the game. We cultivate a friendly and objective interaction with each other and our team will be happy to answer any questions you may have.

Registration and use is of course free for you.

We wish you a lot of fun and hope for active participation.

The Team of the Transport-Fever Community

• English

[box]JoeFried MODBOX (Tpf) all in one pack

[/box]- (Note: All mods a different mod-ID than the transportfever.net - Download! Savegames must always be started with the corresponding MOD-ID. - Thanks to Urban Games to use special TrainFever files :-))

Dear Friends of the Steam Age and the Industrial Age,
    and user from the modbox,

This thread is here to announce updates, work and support .. (Mod suggestions and requests are not included here 8))
    Currently in progress: Furthermore the conversion of the "industrial park" train-fever (TF) version after transport fever (Tpf)
    In Transport Fever, the "TF industrial park" has emerged as a small single module; but finally, everything is found in the JoeFried MODBOX again.
    Best regards Joe

[box] Building instructions / Help / Informationen

Building instructions 1 - Basic knowledge - tracks as construction aids!!
    [/box]

[box] Explanation of MODBOX with pictures

1. The basic package : Small industrial park & Landscape Tools I
    2. The 1st and 2nd category : Single Mods: Industrial Park & Landscape Tools II
    3. Person magnet : Many people
    4. Modular workshop / factory Willhelm I.
    5. The 3rd category : Single Mods: Upgrade of the Industrial Park & Forestry
    6. Single mods: upgrade of landscape tools & deep building I.
    7. The low-rise building II. : Single Mod: Fortification
    8. Fortifications and walls
    9. road construction: asset traffic lights and roads
    10. road pack: road history
    11. level crossing 1830-today
    12. Bridge & Dam Construction

[/box]

[box] Version protocols / detailed descriptions

A) The development from the small industrial park singlemod to the MODBOX:
    Version_1.0 : Version_1.10 : Version_1.101 : Version_1.102 : Version_1.103 : Version_1.104-6 : Version_1.107 : Version_1.108 : Version_1.109 : Version_1.110 : Version_1.111 + 1.112 : UG-Patch : Version_1.120 + 1.121 : Version_1.122 : Version_1.123 :
    [/box]
    Here is an overview of the future content of the MODBOX:
    ... functional train transitions were already in Trainfever ...
    ... waypoints are then defined from the railway interlocks.

The entire conversion of the modpaket will presumably last until the end of December - or longer ....

. . . Here is a little retrospective after TRAINFEVER ;)

+ Spenden benötigen meine Mods nicht, aber das Forum für adäquaten Support und Download-Service +
    If you want to donate for my mods, please support the forum
    :)

Edited 43 times, last by JoeFried: Dieser Beitrag wird regelmäßig aktualisiert... ().

• Oh wie geil :rolleyes:
    Ick freu mir, habe mich schon gefragt wann bzw. ob es mit dem Pack in TpF weiter geht.
    Für Schönbauer ist die Sammlung an Assets definitiv ein Muss :D^^

MfG Zlango :)

Der Pessimist sieht das Dunkel im Tunnel,
    der Optimist sieht das Licht am Ende des Tunnels,
    der Realist sieht auch die Quelle des Lichtes
    und der Lokführer drei Idioten auf den Gleisen stehen

• Guten Abend Leute

Ich hatte die Ehre mit der Beta ein bisschen herum zu Basteln und die aktuelle Version in Screenshots vor zu stellen ^^

Es sind drei verschiedene Schornsteine die sich per Parameter erstaunlich vielseitig verändern lassen (siehe Screenshot)

zwei Verschiedene Gebäude die sich per Parameter in der Höhe verändern lassen

"Eine" Bodenplatte die sich per Parameter in Höhe und Optik ändern lässt (Kopfsteinpflaster, Wackerstein, Ziegel neu, Ziegel alt, Beton/Zement, Holz-braun, Holz-grau)

ein Randstein als Kollisionsobjekt

Einebner in drei verschiedenen Größen (zum Größenvergleich habe ich ein Depot daneben gesetzt)

Joe bastelt noch fleißig also werden sich höchst wahrscheinlich noch einige Sachen ändern ;)

• [box]

Der Industriepark für Transport Fever ist da:

INDUSTRIPARK: Erstveröffentlichung Version 1.0

[/box]

:) Veröffentlichung:

Grundpaket

Hier die Detailliste:

- 1 Randstein als Kollisionsobjekt in verschiedenen Längen

- 6 Kollisionsfläche als Platzhalter und Einebner 40 x 40m

- 2 Einebner (Planierer) mit Flächen von 100 x 200m und 150 x 300m

- 3 Schuppen zum Bau von Industriewerken

- 3 Schlote (Industrieschornsteine) in verschiedenen Ausführungen
    _____
    13 Objekte

Hiermit wünsche ich Euch viel neuen Spaß und Tatendrang :thumbsup:

Mit juten Grüßen

Joe

[box]Weitere [color=#0000FF]Versionsprotokollehttps://www.transportfever.net…s-und-Vorstellungsthread/ , Hinweise, auch zu Bauanleitungen, sind im ersten Beitrag dieses Threads zu finden.[/box]

+ Spenden benötigen meine Mods nicht, aber das Forum für adäquaten Support und Download-Service +

• English

Small industrial park & Landscape Tools I

1. Explanation of the MODBOX::

The basic package

Here are the most important basic elements of beautiful architecture:

1. curb, placeholder, planing, leveling

The bridges and collision surfaces are built along the roads or at other desired places; thus, the artificial intelligence (AI) can be prevented from setting roads or houses in these areas.

In order for the preview bar to be kept small, simple narrow symbols have been used for some objects; see above in the pictures. On the left you can see the black information window, on the right the white parameter window, which makes various object types selectable.

Below 2 examples of the effectiveness of "collision objects" in road and railway construction:

At the same time, the collision surface already represents the first leveler (planer or leveler); thus, the plot is smoothed. - Therefore, the thumbnail has a yellow border and a red cross for collision and - or placeholders. (These collision surfaces were exclusively provided with Urban Games textures and ingame items.)

The big two planers are presented below; these received as a preview only yellow strokes in the "building signal color". All leveler are equipped with a financial compensation which covers a part of the earthwork costs.

2. Objects without collision for release and which can be engaged on rails.
    On the lower left you can see the "old" cobblestone pavement, which is now also available in other versions and with height adjustability. The snap-in function allows such objects to be aligned well together and side by side.

Picture on the top Right and bottom left: It is possible with the different variants to build sheds, long halls to huge factory buildings. These scales themselves are very low in performance due to the minimum number of surfaces. Therefore, these objects can be placed in masses in the game.

The chimneys on the last 3 pictures have also been designed with little performance. In addition, several mesh lods are used (distance levels for the object).
    Thanks to the new parameter settings, many different types of chimneys can now be realized.
    Depending on the manufacturing process, special products are always required, for example in the chemical, steel, coal, construction, or other industries. Thus, vents are usually always "unique" with a special appearance.

There will be further upgrades to this basic package :)

For further information on the modpaket see:
    [box]Building instructions 1

Information about: planning, legend, versions
    [/box]

Edited 5 times, last by JoeFried ().

• [box]

Neues Update der:

JoeFried MODBOX : Version 1.10

[/box]

:) Zur 1. Kategorie ist nun die Zweite hinzugekommen:

Fabrikanlagen und feststehendes Zubehör
    Häuser
    Landschaft-/Industrieflächen

Hier die Detailliste:

zur 1. Kategorie:
    - 1 "unsichtbarer" Randsteine als Kollisionsobjekte in 10, 20, 40 und 80m

- 1 großer Planierer/Einebner für Flughafenflächen

- 3 Gebäude: 1x Werkshalle, 2 Holzgebäude - Langschuppen und Werkhütte

zur 2. Kategorie:
    - 1 Landschafts-/Industriefläche in 9 Größen je 9 Texturen und verschiedenen Höhen

- 1 Unterstand in verschiedenen Größen und 5 Texturen

- 2 kleine "Firmen", wie z.B. Direktion, Lager oder Werkstatt

- 3 Grossfabriken: Eisenhütte, Pütt mit Kohlenwäsche, Holzmühle/Sägewerk

- 2 Veredlungsanlagen: Hochofen und Raffinerie

- 8 Schüttgutlager/-sortier mit verschiedenen Materialien, Größen und Höhen

- 3 Bohrwerksgeräte für Öl, Wasser oder ähnliches: Pferdekopfpumpe, Bohrturm, Wasserturm

- 1 Behältnis/Tank in 9 Texturen und unterschiedlichsten Größen

Zudem durften mit freundlicher Erlaubnis von Urban Games originale Bild-, "LOD_0-Objekt"- und Zubehördateien von Train Fever dem "Industriepark" hinzugefügt werden - Vielen Dank :-)

Hinweis:
    Viele Objekte als auch deren Verstellbarkeit in Größe, Höhe oder Material, lassen sich rechts durch das Parameter-Fenster bewerkstelligen.

- dieses Update wurde erfolgreich SAVEGAME getestet -

Eine bebilderte Erläuterung wird in Kürze noch folgen...

Ich wünsche Euch mit diesem Update viel Spaß und Bauvergnügen

Mit juten Grüßen

Joe

Edited 4 times, last by JoeFried ().

• Was ich an der Stelle auch mal ausdrücklich hervorheben möchte ist nicht nur die Menge an tollen Assets (teils sogar mit sehr guter Funktion) in dieser Mod, sondern auch die hervorragende Dokumentation des Ganzen, wodurch der User schnell weiss, was man mit den Sachen machen kann.

Sehr inspirierend - einfach Klasse! :thumbsup:

• Diesen Besuchermagnet werde ich im nächsten Update als Extra-Asset beifügen, so dass man nicht die Gebäude mit dieser Funktion ausstatten muß ;)

Ich denke da z.B. an so einen kleinen Pfahl in verschiedenen Ausführungen für die Besucher-Kapazität, den man dann einfach in oder an die Gebäude setzt und auch jeder Zeit wieder Abreißen kann, wenn man sich diesen nicht mehr wünscht....
    So wird den Fabriken dann Leben eingehaucht... :thumbup:

• [box]

Neues Update der:

JoeFried MODBOX : Version 1.101

[/box]

English

Single mod: Person magnet : Many people

3. Explanation of MODBOX:

Added to the 1st category: PERSONEN MAGNET

for Residential - Business - Industry

The previous version "visitor magnet" was conceived and developed together with a member @KarlCharlson of the forum. The proprietary development and improvement as a "personal magnet" is from then on in the industrial park and can also be obtained from Steam as a single version :)

- Adds boundaries to the game to attract residents, business customersand workers.

The person magnet generates visitors who want to work or business.
    As a business stone or industrial stone, he attracts people in his vicinity. All passengers pay neatly their ticket or partly use the car.

What rules should be observed for visitors:

- it can not be demolished, but with every asset,

- you must never upgrade it, rename it at the highest opportunity!

- you can define different quantities of visitors per year with the stone selection,

- the road for the stone must be connected to the "road network"

- several stones can be placed ...

The person magnet appear in the usual colors of the 3 areas and are selectable before setting. The more massive the stone, the larger the number of visitors (choice: 1 - 500 people).

The "signal colors" correspond to the standard setting, so that there is no confusion to "function-free" assets.

[box]
    Supplement:
    Reduction of the number of persons
    - This is suitable for emergency and NOT for general use! -

• Put the game on "Stop" and save the game!
    • Choose a person from the stone; A window will appear.
    • Select the "Details" section and select the number of the city / building.
    • A new "rename" window will appear.
    • Select "Upgrade"; A new window will appear.
    • Select ONLY the new "number of persons" and confirm with "Apply".
    • Close all windows!

- Rarely comes the game crash: either immediately or after about a month -
    Then please reload Savegame and repeat procedure.
    Afterwards, the game and savegame is SAFE again!
    [/box]

- this update has been successfully tested SAVEGAME -

I wish you a lot of fun and visitors with this little update
    With greetings
    Joe :)

Edited 32 times, last by JoeFried ().

• Ich habe mal eine allgemeine Frage zu den Besucherzahlen.

Bedeutet die Zahl nicht, wieviele Besucher z.B. ein Geschäft auf einmal haben kann, sondern wieviele Bewohner insgesamt den Laden besuchen wollen, also inkl. derjenigen, die auf der Hinfahrt sind?

Denn ich habe schon bei manchen Assets Zahlen gesehen, die mir unrealistisch hoch vorkommen und kann es mir nur dadurch erklären, dass die "Anreisenden" mitgezählt werden.