Beiträge von catcherben

Willkommen in der Transport Fever Community

Wir begrüßen euch in der Fan-Community zu den Spielen Transport Fever und Train Fever, den Wirtschaftssimulatoren von Urban Games. Die Community steht euch kostenlos zur Verfügung damit ihr euch über das Spiel austauschen und informieren könnt. Wir pflegen hier einen freundlichen und sachlichen Umgang untereinander und unser Team steht euch in allen Fragen gerne beiseite.

 

Die Registrierung und Nutzung ist selbstverständlich kostenlos.

 

Wir wünschen euch viel Spaß und hoffen auf rege Beteiligung.

Das Team der Transport-Fever Community


    Hallo eis_os, Ich lerne immer noch Deutsche, damit enschuldigung Ich werde meine Frage auf Englisch stellen...


    I still think UrbanGames' features in this update (like the F11 console) are not at feature parity with your dear_imgui interface, for example the in-game console has no way to clear text which kills FPS the more you use it. The value of CommonAPI is apparent, although I wish we had more control over the game engine but it looks like this update is going to give us some exciting stuff - I see a game.cmd and a game.engine, but the function signatures don't make sense yet so I'm waiting on the TpF2 wiki.


    My question is this: it looks like you've figured out how to inject/modify labels from a native/portable dll, I think you call yours "CommonAPI native." Is it much trouble to add a truly "CUSTOM" label type, such that we can call and dynamically update a label's text from Lua? I have tried to do this myself with my own crafted C++ dll, but clearly I am not as good at reverse-engineering this as you are and keep hooking the wrong things. std::boost<impl::> signatures haunt my dreams...


    Thanks!