Commonapi2 on macbook

Willkommen in der Transport Fever Community

Wir begrüßen euch in der Fan-Community zu den Spielen Transport Fever und Train Fever, den Wirtschaftssimulatoren von Urban Games. Die Community steht euch kostenlos zur Verfügung damit ihr euch über das Spiel austauschen und informieren könnt. Wir pflegen hier einen freundlichen und sachlichen Umgang untereinander und unser Team steht euch in allen Fragen gerne beiseite.

 

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Wir wünschen euch viel Spaß und hoffen auf rege Beteiligung.

Das Team der Transport-Fever Community


  • Ich verwende Google Translate zur Unterstützung meines Beitrags, da ich sehe, dass dies ein deutschlastiges Forum ist. Verzeihen Sie mir, wenn einige Worte keinen Sinn ergeben. Ich habe den neuesten Commonapi2-Download heruntergeladen, das Spiel gestartet und Flexstreet war bereits aktiviert. Ich habe das Spiel gespeichert, geschlossen und neu gestartet, aber ich sehe immer noch nur Einstellungen, Inspektor und Debug, aber keine Knoten. Ich habe auch kein Commonapi-Panel oben links auf meinem Bildschirm. Könnte mir jemand dabei helfen, herauszufinden, wo das Problem liegt?


    I 'm using Google Translate to support my post as I see that this is a German-heavy forum. Forgive me if some words don't make sense. I downloaded the latest Commonapi2 download, launched the game and Flexstreet was already activated. I saved the game, closed and restarted but I still only see settings, inspector and debug but no nodes. I also don't have a commonapi panel at the top left of my screen. Could someone help me figure out what the problem is?

    English version

    Einmal editiert, zuletzt von MaikC () aus folgendem Grund: Ein Beitrag von nicomallourides mit diesem Beitrag zusammengefügt.

  • Only x86-64 on Linux and Windows, Steam and GOG are supported. There won't be any MacOS support...


    The requirements can be found in the english manual:

    http://commonapi2.bytetransfer…requirements/requirements


    The binary code between each platform is very different...

  • Thank you for your reply, I am getting everything that the common api includes apart from the nodes. Is this normal? Also it says steam is supported, and mine is the steam version, not the app store version if that makes any difference.

  • Technical CommonAPI2 is much more.

    There is a fail back mode so it won't screw something up when game updates or people use a wrong platform.


    You can use the inspector (without some features) and the model checker on any platform.


    The interesting bits are x86-64 Linux and Windows No Mac Support. There is a Epic Game Store Windows Versions that I don't support..


    In failback mode you will miss the very import stuff like this:

    LINE_DESTINATION (and any other support for new labels)

    CrashDebug

    ModManager

    FlexStreets only tram lanes, tram only lanes in the middle of a street.

    Flexstreets Bus only lane support.

    Flexstreets Streetstops with inner node

    Flexstreets TramTracks

    NodeEditor

    Line Vehicle Events

    LUA Debugger support

    LUA Console for different lua states

    Improved UI

    Layer View Patch (Disabling tinting)

    Inspector, more insight in UI and Entity Data

    Faster lua serialize routine for savegames

    Sim Person Patch (randomized waiting locations)


    There is a reason I provide a 2.4MB dll file and 4.4MB so linux library in the mod...

    And no it's not simple recompile and done on a different platform. Each version has different bytecode...




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