Mod file folder structure

Willkommen in der Transport Fever Community

Wir begrüßen euch in der Fan-Community zu den Spielen Transport Fever und Train Fever, den Wirtschaftssimulatoren von Urban Games. Die Community steht euch kostenlos zur Verfügung damit ihr euch über das Spiel austauschen und informieren könnt. Wir pflegen hier einen freundlichen und sachlichen Umgang untereinander und unser Team steht euch in allen Fragen gerne beiseite.

 

Die Registrierung und Nutzung ist selbstverständlich kostenlos.

 

Wir wünschen euch viel Spaß und hoffen auf rege Beteiligung.

Das Team der Transport-Fever Community


  • Hi All,


    I'm wondering to what extend mods must follow the defined file folder structure. I mean a mod usually wont contain multiple vehicles, let alone vehicles of different transport modes. In most cases a mod is about one model, optionally with some different configurations and/or colouring. Does it then need to have all those sub folders like for example models\vehicle\truck\mymod\ ? In my mods I find it sufficient to stick to the base of it, so just using models\mymod\ instead.

    So far I have not seen any conflict or otherwise negative effect. Does anybody know if such use does have impact on game-play and if so which?


    Thanks & Greetings, Gruss,

    B|ko

    Reply in German if you want, but allow me to stick to English.

BlueBrixx