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The Train Fever Game Manager (TFGM) doesn't only manage your mods, it also allows you to edit the Train Fever settings without reading any Lua code at all. It allows you to bind keys not usually available by simple ASCII codes, such as your multimedia keys or numpad keys.
- Install mods easily with a simple drag and drop of a single or multiple mod archives. Supports TFGM.lua, TFMM.ini or bare mod archives.
- Create backups of your res folder for quick and easy rollback.
- Open the music-, screenshot-, game saves- and Train Fever folders with an easy click of a button.
- Launch, restart and terminate Train Fever from TFGM.
- Built in Lua script engine with extended Lua commands.
- Categorize mods.
- A 40 page PDF user manual accessible from TFGM.
- Direct links to Train Fevers Steam groups.
- Mod description in multiple languages
- Built in machine translation of description text
- A restore point is automatically created when a mod is enabled.
- Vehicle browser with vehicle data.
- Vehicle timeline view.
Modders can create rich mod support for TFGM such as...
- Link the mod to their Steam profile.
- Providing a screenshot to be displayed in with the mod.
- A mod can have several authors and profiles displayed (good for collaborative mods).
- TFGM event handlers can be written in Lua and included in the mod to be executed automatically when a mod is enabled/disabled.
- Add items to a mod's context menu (popup menu) to call a Lua function or start the default program for a file type.
There are still a lot more on the wishlist to implement but first we need to fix some minor issues.
The TF Launch function might not work on Windows 8 (one case reported)
Script execution generates runtime error on some installations (one case reported)
I'm not expecting things to run flawless so please report problems to me by using this thread. Please write in English if possible.
German translation by Gax
Der Train Fever Game Manager (TFGM) verwaltet nicht nur Deine Mods, er erlaubt Dir auch, die Train Fever Einstellungen zu verändern, ohne dabei Lua Code zu lesen.
Er erlaubt es Dir, Tasten zuzuweisen, die normalerweise nicht mit einfachen ASCII Codes verfügbar sind, wie z.B. Multimedia oder Numpad Tasten.
- Einfaches Installieren von Mods mittels Drag & Drop von einem oder mehreren Mod Archiven. Unterstützung von TFGM.lua, TFMM.ini oder "blanken" Mod Archiven.
- Erstelle Back Ups (Sicherungskopien) von Deinem "res" Ordner für schnelles und einfaches Wiederherstellen.
- Öffne die Musik-, Screenshot-, Speicherstand- und Train Fever Ordner mit einem Mausklick.
- Starte, restarte und beende Train Fever mit dem TFGM.
- Eingebautes Lua Script Programm mit erweiterten Lua Befehlen.
- Kategorisiere Mods.
- Ein 40 Seiten PDF Handbuch im TFGM.
- Direkte Verknüpfung zu Train Fever Steam Gruppen.- Integrierte Maschinenübersetzung der Beschreibung.
- Automatisches Erstellen von Wiederherstellungspunkten bei Modaktivierungen.
Modder können vielfältige Mod Unterstützung für TFGM erstellen, z.B.:
- Verknüpfung des Mod mit ihrem Steam Profil.
- Bereitstellen eines Screenshots, welcher mit dem Mod angezeigt wird.
- Ein Mod kann mehrere Authoren und Profile anzeigen (bei Gemeinschaftsmods).
- TFGM Ereignis Verwaltung kann in Lua erstellt und in den Mod integriert werden, zum automatischen Ausführen beim Aktivieren/Deaktivieren von Mods.
- Hinzufügen von Objekten zum Kontext Menü (Pop up) des Mod´s, z.B. das Aufrufen von Lua Funktionen or das Starten des Standardprogrammes von Dateitypen.
Für die Zukunft geplante Features sind unter u.a.:- Unterstützung für andere Archive als Zip.
- Umwandlung von MP3 zu ogg.
- Ein komplettes GUI Interface für Mod Scripts.
- ein Programm zum Packen von Mods.
- eine Auto Update FunktionMomentan sind noch diverse kleine Fehler und Probleme zu beheben. Bitte wendet Euch bei solchen an mich.