Grüße an die Community!
Ich hätte eine Frage an euch Modder und zwar...
Ich arbeite an einem Bus für TPF2 (mein erster Modversuch für dieses Spiel) und bin gerade dabei, die Passagiersitze zu gestalten. Allerdings weiß ich nicht so genau, wie hoch vom Boden ich die Sitzflächen positionieren soll. Kann einer von euch mir die genaue Entfernung von der Fußsohle bis zum Hintern eines Passagiers im Spiel sagen? Das wäre natürlich für den Mesh der Person "sitting". Für den Fahrer bräuchte ich auch noch die gleichen Daten für den Mesh "driving upright". Falls jemand bereits diese Meshes aus dem Spiel (oder aus TPF1) als .FBX- oder .OBJ-Datei exportiert hat, wäre das auch hilfreich, da ich die direkt ins Blender-Projekt importieren und quasi als Referenzobjekt verwenden könnte. Für jede Hilfe wäre ich dankbar.
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Hi to all in the community,
I have a question for you modders out there...
I'm currently modeling a bus for TPF2 (my first such mod for this game) and I'm currently working on the passenger seats. Problem is, I don't really know exactly how high above the floor the seating surface should be positioned. Can someone possibly tell me the exact distance from the sole of the foot to the backside of the passenger in the game (for the character mesh "sitting")? I'd also need the same information for the driver character's "driving upright" mesh. If per chance, one of you modders has already exported these characters from the game (or from TPF1) and have these two meshes available as FBX or OBJ files, that would be a bonus... I could simply import the meshes into Blender and use them as a sort of "yardstick" for modeling the seats. Anyway, I'd be very grateful for any help you folks can provide. Thanks!