TPF1 --> TPF2 Konverter

Willkommen in der Transport Fever Community

Wir begrüßen euch in der Fan-Community zu den Spielen Transport Fever und Train Fever, den Wirtschaftssimulatoren von Urban Games. Die Community steht euch kostenlos zur Verfügung damit ihr euch über das Spiel austauschen und informieren könnt. Wir pflegen hier einen freundlichen und sachlichen Umgang untereinander und unser Team steht euch in allen Fragen gerne beiseite.

 

Die Registrierung und Nutzung ist selbstverständlich kostenlos.

 

Wir wünschen euch viel Spaß und hoffen auf rege Beteiligung.

Das Team der Transport-Fever Community


  • Hast du die mod.lua aus dem Unterverzeichnis "_for_user" anstelle der vorhandenen mod.lua ins Stammverzeichnis deines zu konvertierenden Mods reingegeben?


    Wenn nicht, dann:

    1. Benenne die originale mod.lua um, z. B. in mod2.lua

    2. Kopiere aus dem Verzeichnis des Konverters die genannte mod.lua in den zu konvertierenden Mod hinein.


    3. Probiere es nochmal :)

  • Der geht doch. Hab nur vergessen wie ich das Gittermuster aus den Fenstern bekomme, achja: cutout = true, auf false stellen ;)

    Bilder

    MfG elektronikfreak


    MB MSI MPG Z790 Edge WIFI - i7-14700K - Nvidia GeForce RTX 4080 Founders Edition 16GB - 192 Gb DDR5 Ram - 5x 2TB M.2 - Win11/64 - WsK - 60TB Ext. - TPF2 35732

    (Meine Screenshots dürfen weiter verwendet werden) - (Fixiert auf Berliner Mod's)

    Einmal editiert, zuletzt von elektronikfreak ()

  • Ja, mal eine neue mod.lua mit den Originaldaten anlegen, hier ein Beispiel.

    Dateien

    • saubere mod.lua

      (300 Byte, 107 Mal heruntergeladen, zuletzt: )

    MfG elektronikfreak


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  • Hi!


    After converting a mod, the game displays the following error when I want to select the vehicle in the depot: Assertion `it! = M_key2value.end () 'failed. I created the missing mod.lua file and entered the required data based on the template. Another converted mod gives a similar error, but it's already right when you start the new game.


    Link to the converted mod: Sharing mods you have not created by yourself is forbidden!


    What can cause the error?


    Thank you very much in advance!


    Happy New Year!

    Einmal editiert, zuletzt von MaikC ()

  • Hello.


    I have now stumbled upon a problem where I am animating an object over a larger area. The object consists of a number of LODs and what I see is that the most detailed LOD behaves incorrectly when the object is moved outside the bounding box, visibility (from / to). For troubleshooting I have removed all LODs except one. I think I see that the bounding box that the object has remains at the starting point of the animation.

    Therefore, I think I need to create an animation with delta locations also for the LOD, but when the animation is entered during an event like this,


    the converter crashes during the conversion.




    It seems that the converter does not like that there is a 0 (zero) in the bracket on line 45.

    please note. I have in my tests renamed the animation to check if the converter was sensitive on special characters. Therefore it is a difference in names between my screenshots


    If I experiment and change the zero on row 45 to 1 and change the next one (row 49) from 1 to 2 it does not crash, but on the other hand it does not work in the game.

    If the animation isn't activated in the event list (in Blender), the remaining animation on row 49 will still start on number 1 (not 0 as you may think)



    Is there a solution to this so that the creator of this tool does not have to do anything? It's sad to read that the creator does not want to do anything more and this is the main tool I use every time I create my mods for this community.

    3 Mal editiert, zuletzt von melectro ()

  • ich habe ein problem wenn ich tf mods konvertieren möchte weil es in ein par mods keine info.lua datei und anstatt eine tfmm.ini. warum?

  • Grundsätzlich ja

    • In der Anleitung steht drin, was zu beachten ist, wenn die mod.lua fehlt.
    • Nicht jeder Mod lässt sich konvertieren (gilt für TF- und TPF-Mods gleichermaßen)
    • 3. Hinweis => habe ich beim schreiben der vorherigen beiden vergessen 🤔

    13! ≠ 13

  • welche anleitung? die anleitung neben den download für den konverter?

    https://www.transportfever.net…f2-konverter/&fileID=6951
    oder

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  • Hello,


    I wanted to convert some steam locomotive mods from TpF1 (Pfalz, Prussian G12 and Prussian G7.2) but I have run into a problem. Namely that the converter does not operate after I activate it and the mod I want to convert ingame.


    I have followed every step listed on the modpage and also checked the how_to. I have renamed the original mod (Which in my case never has .lua behind it, but I saw someone else here say that that is no problem) then added the mod from the _for user_ file. Ingame (tried both savegames and new game) I activated the converter first then the mod I want to convert but after that nothing happens, no minimalizing the game, no console windows and also no change in the files of the mod I want to convert.


    I saw that steam locomotives might be tricky with their animation data so I tried a diesel engine (X-12 Atomic) to see if that would work but same results.

    I also checked their codelines for anything that won't work within TpF2 and cleaned that up but that too did not help.


    Am I overlooking something or have I just chosen mods that won't convert?

  • Both can be easily converted. Do you have the latest version of the converter?


    do the following_

    take the merk_modutil_1.lua from the folder TPF2 (VacuumTube_Town_Building_Filter_Era_1) and put it in the scripts folder of the loco (delete the old) Open the mod.lua of the loco and change in line 1:

    local modUtil = require "merk_modutil_1_1"

    to

    local modUtil = require "merk_modutil_1"

    Bilder

    MfG elektronikfreak


    MB MSI MPG Z790 Edge WIFI - i7-14700K - Nvidia GeForce RTX 4080 Founders Edition 16GB - 192 Gb DDR5 Ram - 5x 2TB M.2 - Win11/64 - WsK - 60TB Ext. - TPF2 35732

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  • elektronikfreak


    Hm..., I converted the G7.2 & G12 without any problems and changing in files. Only followed the "to-do-list".


    In deutsch: Ich habe die beiden obigen Loks nur mit befolgen der Anleitung konvertiert - irgendwas ändern musste ich nicht.

    I5-7500, 16GB DDR4 RAM, GTX1070 8GB, Festplatte Crucial BX500 SSD 1TB

    Industie- u. Verkehrsgigant, ab 2005: LOCOMOTION, ab 2017 TF, TpF - SimCity 1-4, ANNO 1602-1404, Civilization 2-4 - und und und...

  • Ich habe auch keine Ahnung was es bringen soll eine mod.lua die beim konvertieren gar nicht benutzt wird zu ändern. Das wird das Problem definitiv nicht lösen.


  • mod.lua die beim konvertieren gar nicht benutzt wird zu ändern

    Es geht nicht um die mod.lua vor dem Konvertieren, es geht um die merk_modutil_1_1.lua in der mod.lua nach dem Konvertieren.

    irgendwas ändern musste ich nicht.

    geht in TPF2 keinesfalls solange die merk_modutil_1_1.lua in der mod.lua aktiviert ist (siehe Fehlermeldung).

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    MfG elektronikfreak


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